Migränskit och förrymda råttisar

Fy helvete säger jag bara!
Hade en av de värsta migränattackerna jag någonsin haft igår. Trodde fan att jag skulle avlida, jag var knappt kontaktbar på hela dagen. Jag hade så ont i huvudet att jag kräktes tre gånger. Och i och med det så kräktes jag upp migräntabletten och de är såpass starka så även om den inte hunnit verka ordentligt innan man kräks upp den så kan man inte bara ta en ny utan jag fick vänta tills migränen avtog och sen tog omtag.
Så stackars Kevin fick åka själv ut till sin far och fira sina systrar och äta god köttgryta medan jag låg hemma och våndades och knappt kunde dricka vatten.
Och Hellas och Freddes fest var ju inte att tänka på. Jag är så sjukt ledsen över det för jag hade sett fram emot den festen såååååå jävla mycket.
Pissmigrän :(
Framåt nio-tio någon gång på kvällen började jag må liiite bättre och fick i mig lite soppa som min söta Kevin hade gjort till mig och efter det blev jag bättre så runt tolv mådde jag näst intill bra (i alla fall så bra att jag kunde vara säker på att inte spy igen i alla fall).

Idag vaknade jag av att Kevin kom inrusandes i sovrummet och sa att råttisarna hade rymt (Zombie och Lillfisen som vi hade i Ebbas gamla bur), tydligen så hade de käkat sönder buren och gnagt upp ett hål stort nog för dem att klämma sig ut genom. Kevin hade lyckats hitta Lillefis men Zombie fick vi leta efter. Tillslut hittade vi henne under/i soffan (i bäddelen som man drar ut för att bädda ut soffan) och efter mycket om och men så fick vi fram henne genom att locka på henne med hjälp av mamma Whiskey. Men Zombie verkade nöjd över nattens äventyr, men verkade ändå glad att få komma till morsan. Så nu måste vi laga deras bur på något vis, så tills vidare får de återigen bo alla fyra i Whiskeys bur.

Nu ska jag försöka få i mig lite frukost och sen ska jag sätta igång och städa.
Och just det, håll tummarna för att vi får bilen såld idag också, det kommer en sen och ska kolla på den!

Pusshejsvejs

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback