Västkustspåsk Del 1

Insåg nu att detta inlägg kommer bli förjävla långt så jag delar upp det i två istället :)



Jahopp. Då sitter man här, hemma igen i sitt eget vardagsrum med frukostmackor med ost, gurka, paprika och purjolök och ett stort glas juice. Skönt att vara hemma igen? Jovisst, absolut, troligen mycket mycket bättre än det kändes hemma innan vi åkte. Men jädrar vad jag längtar tillbaka också. Jag törs nog säga att vi hade den bästa påskhelgen i hela sverige.
Jag tänkte försöka berätta om den med hjälp av bilderna mest, räcker nog inte med ord att beskriva hur fint vi hade det.

Okej, det här är då i bilen påväg dit. Bilresan tar runt fyra timmar och vi åkte sent så vi var inte framme förrän runt 22.00 på kvällen. Då var jag trött och tog faktiskt inga fler bilder, men vi kom i alla fall dit, knäppte första ölen och sen var helgen igång, hihi.


Fredagsmorronen gick åt till att steka i solen och återbekanta sig med omgivningen. Fick också en smärre chock den morronen för det var så fruktansvärt varmt (på ett förbannat jävla bra sätt :D) men det skedde ju fan bara över natten och jag trodde att tights skulle funka, men jag dog ihjäl med det på så kortbyxorna åkte på i rasande fart kan jag säga, hehe :)
Vi åkte in till Brastad en sväng och handlade också, bara mat och sånt alltså, och godis och en Elle tidning som ville bo hos mig.

Utsikten från verandan

Mycket solande blev det och jag försökte måla naglarna också, och det lyckades väl till en viss gräns men tydligen blir nagellack (eller, mitt i alla fall...) alldeles bubbligt om man målar på det i solen (om den är förbannat varm den dagen dvs)

Sen gick vi FINALLY ner till havet (Vi hade strålande sol hela helgen men vissa av bilderna ser gråa ut. Får väl skylla mig själv som inte tog en ordentlig kamera med mig utan bara använde telefonens kamera, höhö)

Den här bilden skickade vi till Mamma, L och Kärring för att retas lite ;)

Mycket mys i solen blev det. Sjukt jäkla varmt med kan jag säga...

...Men hur varmt det än blev så tyckte jag nog personligen att det var lite för tidigt på året att göra som dessa två galningar (Kevins far och bror)... hehe...

På kvällen slank det ner (okej okej, under hela dagarna med, direkt efter frukost nästan höhöhöhö :D ) en hel del öl. Och vin. Och drinkar. Och whiskey. Osv. osv. Mycket trevligt indeed, helt jävla underbart att slippa tänka på något alls utöver om man ska orka röra på sig eller ligga kvar ett tag till i solen och stekas.
Jag har dock inte mycket bilder alls från kvällarna, min kamera är inte bra i mörker, plus att det inte direkt är det man tänker på hela tiden, inte jag i alla fall, inte efter ett visst antal kalla, hihi.


Nästa dag åkte vi in till Lysekil.
Där handlade vi...
Åt årets första glass (för mig i alla fall)...
...på en bänk...

...vid havet!

På vägen tillbaka stannade vi till på pizzerian i Brastad och tog oss en varsin kall. Det var mysigt, fast deras uteservering låg i skugga och jag hade ingen extra tröja med så jag frös en del... Men för övrigt var det jättetrevligt :)



Hur denna spännande helg gick sen får ni veta senare. Detta blir som sagt för långt att ta i ett så ni får fortsätta vänta, alldeles spända av förväntan va?

Nu ska jag göra mig iordning, sen upp på stan och slösa pengar sen fika med Herr Tilly.

Püsshäii ^^

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback