Rymlingar, projektarbetsinlämning och läppstift

Weeei! Kan ju börja med att berätta om morgonens äventyr. Hade sjukt mycket tid på mig, tog det lugnt, var påväg att bli klar i asbra tid för en gångs skull, hörde BRAK, tittade in i köket, såg EN råttis (Whiskey, moder råttis) kvar i buren, resten i hela köket. Blev så paff så jag stog faktiskt bara och glodde ett bra tag, haha. Sen var det bara att sätta igång och laga hålet de gnagt upp i buren och rymt genom och sen jaga råttisar. Halva ansiktet sminkat bara och bussen skulle gå straxt. Paniiiiik, haha!
Efter blod (en av råttisarna ville fortsätta sitt äventyr, blev sur på mig och nafsade mig i fingret så det började spruta blod, hehe) svett och tårar så lyckades jag fånga in alla tre. Och på något mirakulöst vis hann jag med bussen.

Sen bar det av till skolan där vi drack kaffe och gjorde klart och lämnade in vårt projektarbete! Äntligen säger jag bara! Sen upp på stan med Herr Tilly så tog vi en glass och satte oss vid slottet ett tag. Efter det strosade vi runt på stan och inhandlade förnödenheter. Tilly handlade smink och jag saker till råttisarna. Hittade en ny butik också, skitstor var den och jätterolig, hade massa kul. Tror den kommer få fler besök av lilla jag ^^


Vi avslutade med att gå till Sahara, en liten butik som har en del alternativa kläder och annat för dom har typ alltid rea nu för tiden och jag tänkte att jag skulle kolla om de hade billiga tights. Det var jättebilligt därinne, men det blev inga tights. Det blev ett rosa läppstift *happyface*

Har funderat på att köpa ett rosa jättelänge nu då det röda är så "mycket" så ibland vill jag ha lite lagom liksom. Det var av märket Saffron och kostade fan bara 39kr!!!!!! Ingenting för ett läppstift ju :)

Väl hemma hade jag tråkigt medan jag väntade på att sötnos skulle komma hem från jobbet så jag tog fram en sax och klippte någon egen form av snelugg. Det vart ganska bra, jag tror att jag är nöjd i alla fall, hehe.
Före

Efter


Ganska bra va?

Jaja, det var min dag det.
Nu ska jag äta choklad och ringa mamma!

Permalink Mitt mode Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Anonym

Vilken fin BLOGG du har.. & vilken ursnygg frisyr & färg på håret :)) .. det passar dig verkligen.. like, like <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback