Ebba

Jahapp. Dåligt med inlägg på ett tag, har vart helt sönderstressad och så jävla ledsen.
Ebba började helt plötsligt bli jättedålig. Hon kan knappt stödja på bakbenen och har dålig rörlighet, ramlar hela tiden, sover nästan hela tiden, äter och dricker mindre. Jag sökte på symptomen och fann till min enorma lättnad och förvåning att tydligen så blir råttor så när dom blir gamla. Det är tydligen bara ålderdom, och visst man kanske får vara beredd nu då på att hon är gammal och kanske inte lever så länge till men jag blev så lättad att hon inte var sjuk bara. Jag trodde ju att hon hade ont.
För er som undrar så är hon snart två år och det är faktiskt gammalt för en råtta. Dom blir ungefär mellan två och fyra år, men det är vad jag förstått det ganska så ovanligt att råttor blir fyra, de flesta blir mellan två och tre om jag förstått det rätt. Men i alla fall så nu har vi kollat upp lite vad man ska göra för dem när de är gamla, så nu får hon massage på magen några gånger om dagen och katrinplommonpuré lite varje dag för att dom tydligen lätt blir hårda i magen när dom blir gamla och så ska vi köpa lite annat för att få henne att må bättre (t.ex. havsalger och näringsdrycker) och så ska hon badas ofta då hon nu har mycket svårare att hålla sig ren ordentligt tack vare att hon inte kan stå på bakbenen så mycket längre.
Här är min underbara gumma. Visst har vi ju fyra råttor till som jag älskar enormt mycket, men Ebbis kommer alltid ha en speciell plats hos mig.

Nybadad och hungrig :)

Sov mys i soffan <3

Myyys med "mamma" och "pappa" <3

Mys med pappa <3

Mys med mamma <3


Hon är så sjuuukt underbar oxh jag vet inte vad jag ska ta mig till när hon försvinner. Just nu njuter jag bara av varje sekund med henne och försöker göra hennes sista tid så bra som möjligt, och det har funkat med en extra ansträngning faktiskt, för hon har till och med blivit lite piggare nu.

Igår var jag ute på äventyr med lastbil, men det orkar jag inte ta nu för ikväll är vi fyllechaffisar åt Kevins far.
Puss på er.

Permalink Djuren Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Starsprinkle

Åhh lilla stumpan.

Visst är hon gammal,två år för en råttis ÄR ju gammalt.

Att en råtta skulle bli 4 bast är nog extremt jätteovanligt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback