Whisky, cookies, majs och besök

Okej, ska försöka komma ihåg att få med allt som hänt igår och idag.
Igår gick vi upp tidigt och städade lite och fixade med råttburen och så så allt skulle vara klart när nya lilla råttan kom. Hella, Fredde, Spike och Leeloo dök upp någon gång runt lunch och med sig hade de våran nya lilla sötnos. Vi hade diskuterat lite namn fram och tillbaka kvällen innan (för namnet hon redan hade gick totalt bort ;D Hella förstår vad jag menar) och vi hade kommit fram till två förslag, och när vi sedan fick se henne var det inget tvivel, hon var en liten Whisky! Vilket var passande för hennes bur fick ta över Kevins whiskyhylla, så det blev ju bra :)
Sen så fick hon göra sig hemmastadd i sin nya bur och hon verkade gilla den så det kändes bra, och vi människor satt och fikade och snackade skit och hade det trevligt i någon timme.

Lilla Whisky <3




Sen var det dags för dem att åka, och då passade jag och Kevin på att kila iväg till maxi och handla inför nästa besök. Det var en dum idé att handla så mycket tunga saker, för Kevins axel är ju pajj så jag fick ju bära det tyngsta hem och igår var min rygg helt okej, jag var rätt slut bara, men okej, men idag när jag vaknade kunde jag knappt röra mig utan att skrika för jag har så ont i axlarna :( Dumt.
Sen när vi handlat så kom min kära farbror Sören hit med sin fru Katja och min otroligt söta och goa kusin! Vi fikade och tölade och min lilla kusin tyckte att det var en bra idé att möblera om vid Sigges mathörna (först tyckte han det var en bra idé att möblera om Sigges päls, så Sigge fick gå in i sovrummet ett tag :P) och det var jättemysigt! Jag fick en otroligt trevlig present också:
En "vuxenpicknick"! (Det var även ett paraply med, det var skitbra för det behövde jag verkligen!)

Min kusin tyckte att Kevins gitarrer var sjukt intressanta ^^ Hihi


Sen skulle dom bege sig vidare till K-d och vi skulle ta det lugnt och mysa i soffan ett tag.
Jag var dock väldigt trött så jag la mig och halvsov ett tag. Det var skönt! Sen kom herr Tilly över för att få se lilla Whisky och vi satt och tölade till mitt i natten typ. Kevin gjorde våfflor till oss också för dels så är han sjukt söt och dels så hade vi ett våffelhjärn utan att vi visste det!
Sen bestämde vi oss för att låta Ebba få nosa lite på Whisky medan Whisky fick vara kvar i buren då så hon skulle känna sig trygg och det gick sjukt bra faktiskt. Jag trodde att speciellt Ebba skulle vara lite skeptisk till Whisky, men de verkade bara nyfikna och glada, så imorse när vi tagit upp Whisky för första gången (igår lade vi bara in händerna i buren så hon fick vänja sig vid våran lukt och vid att ha oss i närheten) så satte vi oss på ett badlakan på golvet med båda råttorna och satte ner dem framför varandra. Först gick de runt lite utan att gå fram till varann men sen efter en liten stund kom de fram till varann och hälsade och vi satt som på nålar, beredda på att ta isär dem om något skulle hända, men det enda var att de blev jätteglada bägge två och efter ett tag började tillomed Ebba tvätta Whisky och efter det så ville inte Whisky vara ifrån Ebba en sekund. Så det gick definitivt över förväntan! Fast alltså, dom får ju inte sitta i samma bur än såklart, men det är ju kul att dom gillade varann :D Sen så är det en stor risk att Whisky har små råttbebisar i magen också, så vi kan inte släppa ihop dem i samma bur förrns vi vet det :) Jag filmade dem lite också, ska se om jag kanske kan komma underfund med hur man lägger upp videoklipp här. Annars lite bilder också:




Idag var vi upp på stan och köpte en ny vattenflaska till Whisky för det hade vi ingen (alltså hon hade ju en skål med vatten, men flaska är ju bättre) och så köpte vi lite "tandborstar" åt dem, det är typ godisaktiga saker som är skitbra för tänderna på dem, de sliter dem på rätt sätt och lite så. Och så köpte vi lite mer mat också till dom. Sen köpte vi plastbestick inför imorrn för då kommer det hur mycket folk som helst hit för att fira mig och sen fick jag sätta mig på en bänk för Kevin skulle springa iväg själv en stund och fixa massa hemlisar. Spännande :D
Sen åkte vi hem och åt majskolvar. Mums! Nu kommer snart Krull och Kimm hit. Ska bli mys, sen ska vi fixa inför imorrn!
Pusshäjj bloggen!


Ohh, kom ju på att Hella har ju en blogg som är sjukt trevlig att läsa så jag tänkte att här är en länk till den :)
http://www.metrobloggen.se/starsprinkle

Permalink Djuren Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Starsprinkle (Hella)

Aaawww,du är bara så sjukt go :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback