En hel massa med grejer!

Helgen:
Helgen började med att den här kom hit på besök. Det är en så kallad Kärring

Vi åkte till Media Markt här i Örebro och köpte en riktig nörd-miniräknare till honom då han ska börja plugga imorrn! Sen införskaffade vi öl och sen åkte vi hem till oss och drack öl, åt kräftor, drack bubbel och bara hade det allmänt trevligt. Lite senare kom Tilly förbi också. En riktigt bra fredag måste jag säga!
Här försökte Kärring bita upp förpackningen med miniräknaren. Behöver jag skriva att han misslyckades? :)


På lördagen sov vi länge och sen så satt vi och funderade över vad vi skulle hitta på. Dagen slutade med mer folkisar och några partier Risk! (de röda gubbarna är jag ^^)




Jag vann (såklart)
de två första partierna, tredje gången lät jag Kärring vinna (kan vi väl låtsas i alla fall... okej han vann på riktigt men jag vann de första två i alla fall!!!!) och sen blev Kärring kompis med Ebba också! Idag åkte han hem och på tal om råttor så har vi förmodligen snart huset fullt med råttor.
Våran lilla minsting Whisky minns ni? Som vi fick från Hella (http://www.metrobloggen/starsprinkle). Hur som helst så fanns det när vi fick henne en risk att hon möjligtsvis kanske hehe var gravid! Och nu har vi konstaterat med all säkerhet att hon är det! Magen har blivit minst dubbelt så stor sen vi fick henne och med tanke på att råttor är dräktiga i ungefär tre veckor och vi har haft Whisky i ungefär en och en halv vecka nu så har jag konstaterat att det inte borde vara mer än en vecka kvar nu!
Här är hon: bilderna är lite suddiga men om man kollar noga så ser man att magen är riktigt rund och fin!


Jag vet, den sista bilden är väldigt suddig.
Idag när vi städade åt henne så lät vi buren stå kvar på vardagsrumsgolvet på en handduk när vi var klara och så hade vi luckan öppen så hon kunde gå ut till oss för vi satt där hela tiden med henne. Och vi blev sittnas hur länge som helst där och tittade på henne för vi blev så faschinerade (stavfel?) över att se henne, för hon har ju börjat bygga bo åt bebisarna (ett till bevis på att hon ska ha bebisar och inte bara är tjock) och hon gör ett jättefint jobb med att bygga bo. Hon bökar runt och sprätter och har sig och gör så fint så :)
Även Sigge tyckte det var väldigt spännande att titta på henne, fast han fick sitta lite på avstånd :)


Men om någon skulle vilja ha en råttbebis sen när de är gamla nog och är seriös med det och inte ger dem till mat åt t.ex. en orm så är det bara att kommentera här så kan det diskuteras vidare. Skriv bara din mailadress och om intresse finns så hör jag av mig i så fall.

Och just det, tack för tipset E (E har en ny blogg och jag följde hennes gamla så jag är jätteglad att hon börjat blogga igen! Här är adressen:  http://elinenenensblogg.blogg.se/), jag ska definitivt försöka skriva oftare. Har vart så mycket nu ett tag med 20-årsdagar, fikagäster, djur som rymmer, djur som ska ha bebisar och massa mer, men jag ska absolut försöka ta mig mer tid till bloggandet nu!
Men för stunden, Pusshäj bloggis!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback