Bebbis

Har inte ens orkat tänka på att blogga. Kom hem igår och hörde konstiga pip från Ebbas bur. Kollade och då låg hon på sidan och kunde knappt ta sig upp. Hon har så svårt att röra sig ordentligt nu och jag misstänker att det inte är så lång tid kvar nu. Känns skitjobbigt men man vet ju att den dagen kommer nån gång.
Vi satt med henne i knät hela eftermiddan, kvällen och nästan hela natten med innan hon fick gå in till sig och sova själv en stund så vi fick sova lite.
Imorrn skippar jag den lektionen jag har så jag kan vara här hos henne.
Något lite positivt är att hon äter och dricker fortfarande och hon är fortfarande glad även om hon blir lite frustrerad när hon ramlar hela tiden. Vi hoppas innerligt att hon ska bli bättre igen eftersom det har hållt på och blitt sämre och bättre då och då i några månader nu, men det känns anorlunda den här gången, men hoppet finns ju kvar. Om hon inte blir bättre så hoppas jag att hon får somna in lungt och stilla här hemma hos oss där hon känner sig trygg. Men blir hon jättemycket sämre så att man verkligen ser att hon inte vill mer så har vi väl inget val än att åka till veterinären antar jag.
Jag gör mitt bästa för att pyssla om henne och jag är övertygad om att hon inte kunde ha haft det bättre än hon haft det hos oss. Idag fick hon bada (okej det tycker hon inte om men hon måste ju hållas ren nu när hon bara ramlar när hon tvättar sig själv) och hon får katrinplommonpuré och någon form av palsternackspuré vilka hon älskar (barnmatsburkar, katrinplommonpuré är jättebra när de blir gamla för de blir lätt hårda i magen då annars, palsternackagrejen köpte vi för att den innehöll mycket bra fett och hon behövde gå upp i vikt för hon blev så tanig när hon blev gammal, och den funkade jättebra) och så köpte vi näringsdrycker på apoteket för att se till att hon får i sig allt hon behöver, men dem gillar hon inte, hehe.
Jag försöker bara att njuta av varje minut vi får med henne nu och så försöker jag se till att hon har det så bra som möjligt och inte känner sig ensam och så. Hon är verkligen min lilla Ebbis Bebbis och jag älskar henne över allt annat.



Det här är våran råtta!



Permalink Kärlek Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Kevin

Ebba är världens finaste råtta!

Allt kommer att bli bra tillslut. Och jag tror att hon har haft ett jättelykligt liv! :)

puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback