Jobbsökandet goes on

Mja... Idag var jag iväg till Kevins mors jobb så jag fick skriva ut lite kopior på mitt cv som några av företagen jag sökte jobb hos ville ha. Det jag tycker är knepigast bara är att få till ett bra personligt brev. För man måste ju nästan skriva tusen olika för att de ska passa exakt det företag man söker hos. Plus att man vill ju att det ska vara speciellt så att de kan komma ihåg en när det är dags att boka intervjuer. Jag hoppas så innerligt att jag kan i alla fall få några intervjuer för annars vet jag inte vad jag ska göra. För då betyder det ju att mitt cv eller personliga brev inte är bra nog. Skulle vilja komma på något speciellt och kul sätt att skriva det på istället för det här traditionella "Hej! Såhär heter jag och jag är bra på bla bla bla...", ja ni fattar nog vad jag menar.
Ingen som har något bra tips?
Uhhuhu nu väntar jag på att Kevin ska komma hem från jobbet så att jag kan ta bilen och åka runt och lämna cv. Sen ska vi ut till Kevins far och leta fel på bilen. Okej alltså vi vet att något är fel för det låter konstigt någonstans men vi vet ju inte vad det är, så alltså leta efter det fel som är, vi åker ju inte ut och letar efter fel för skojs skull (även om det hade vart lite skojj kanske? haha). Kass humor...

Nej hörrni nu vill jag ha kaffe. Herråååååååååå

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: elin

Jag fick tipset att dela upp personliga brevet i tre stycken. Och i första stycket besvara frågan Varför vill jag jobba hos er? och i andra Varför skulle jag passa bra på erat företag/Vad har jag att erbjuda er? och i tredje besvara frågan Vem är jag?. Det är en bra grund att utgå ifrån i alla fall.

Postat av: Susanne

Försök skriva så kort och koncist som möjligt. Jag fick proffshjälp med min cv om de sa precis så. Jag hade först tre sidor kortade ner till en och då fick jag plötsligt fler svar.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback