Äntligen!

Mmmm, äntligen lite tid för mig att ägna mig åt bloggen igen.
Lade nu upp bilder från Tyskland, för jag tror att de talar för sig själva :) Jag tror inte det ens behövs ett inlägg om resan!
Hela helgen har gått i ett, jag har inte fått en lugn stund tror jag. Den såg ut såhär:

Fredag:
Fick rusa iväg till apoteket på morron för att köpa kompresser och plåstertejp åt stackars Kevin som brännt sig på kokande vatten på torsdags kvällen. Det gick förvånansvärt bra med hans hand, men tack vare blåsorna som blev så kunde han inte varken repa eller jobba vilket ju inte var så bra. Sen på kvällen efter att ha städat hela dagen för att mamma och lillebror skulle komma på besök så kom Tilly, min nästan bästa vän, för vi skulle tillsammans gå till baronbackens dag som höll på då. Och det är ju visserligen en dag för folk som typ har barn eller bara är ganska töntiga, men just den här baronbackens dag så råkade det vara så att Kevin hade nominerat mig till baronbackens medborgarstipendie, och det råkade vara att jag fick en del av det ( :D :D :D ) för, som det står på diplomet "Rådigt ingripande vid brand" (jag hade ringt brandkåren när det brann i en sopcontainer utanför oss :P) Så det var ruskigt kul faktiskt!
Sen på kvällen kom lilla mamma och lilla lillebror hit och så fick vi presenter och så fick dom presenter för vi har ju vart i Tyskland och så var det ju mors dag på söndagen. Sen åkte vi och handlade och lagade mat och sen så sov de över och då kommer vi till

Lördag:
Vi åkte med mamma till någon jätteläskigg hillbilly som hon skulle köpa någon bildel av eller vad det nu var och sen åkte vi till mariebergs köpcentrum för där hade precis Media Markt öppnat så vi fyndade en rakapparat och ett strykjärn och så fick man gratis korv med bröd och glass utanför.
Sen åkte mamma och bror hem.
På kvällen bjöd Kevins mamma på middag och vi blev kvar där hela kvällen och "tittade" (drack vin dvs) på eurovision song contest.

Söndag:
Jag hade migrän hela dagen så vi missade när DLK spelade på Yeah-festivalen.

Idag:
Tvättade lastbilarna på terminalen halva dagen åt de där nedrans studenterna (dvs Kevin ;P ), körde lastbil andra halvan, fick mitt truckkort i handen och nu sitter jag här med en gos-hund i knät :)
Nu ska jag ta tag i den otroligt ointressanta disken :(

Permalink Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Moster

Lördag drack du vin och se´n har du mage att skylla på "migrän" på söndagen... Jojo - jag var på firmafest i fredags, och jag var dålig dagen efter pga den dåliga maten... Tjenare!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback