Hindersmässan och så

Yes, igår mötte vi alltså syrran vid bussen på resecentrum och så drog vi hem till oss och tog det lugnt och spelade lite spel och myste.
Sen upp ganska tidigt idag och mumsade frukost och sen bar det av upp på stan. Vi försökte vara lite ekonomiska och vandrade till centrum istället för buss också, dagens smarthet tror jag bannemej!
När vi kom till järntorget så sa det typ POFF och så var det så mycket folk att man helt enkelt inte kunde gå rakt. Man fick sicksacka och trängas och hann knappt kolla på några grejer för att man var för upptagen med att inte trampa ner små barn och sånt. Det är sånt som får en att minnas varför man egentligen hatar att vara i folkmassor, det var fan nästan värre än att stå i publikhavet på en konsert.
Efter en hamburgare i magen och en tripp till systemet var vi dock lite gladare och sen vart jag jätteglad när jag hittade billiga mys-strumpor som jag velat ha jättelänge men som är sjukt dyra i vanliga affärer.
Sen blev det lite värre.
För det första fick man utbrott på folk eftersom ingen har någon respekt för någon och ingen flyttade sig utan folk kunde bara helt plötsligt stanna mitt framför en så man nästan gick in i dem och jag hatar sånt, hur svårt är det att ta ett steg åt sidan när man ska stanna? Plus att det blev riktigt kallt efter ett tag och fast jag hade två par strumpbyxor, ett par knästrumpor och raggisar på mig så tappade jag nästan känseln helt om fötterna så vi gav upp och åkte hem. Men självklart hann vi stanna för att köpa med några munkar hem att mumsa på medan vi tinade upp oss i soffan med varsin kopp kaffe.
Överlag var det en väldigt mysig dag och ikväll ska vi äta gott och titta på film och bara ha det bra.
Vad gör ni i helgen? :)

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: emlo

hahah jag var också på stan ju, men inte för hindersmässan.. jag kom ihåg varför jag brukar hålla mig inne dom dagarna på året. fyfan vad jag hatar folk


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback