Helgen

Fredag: Åh jösses, jag gick på arbetsintervjun, var skitnervös och det berättade jag för dem också, men jag tror att det gick rätt bra faktiskt. Man kan väl aldrig veta säkert, men det kändes bra i alla fall och jag försöker tänka att det var en liten seger i sig att bara få gå på intervju.
Förhoppningsvis så var detta en bra intervju-outfit...


När jag sen kom hem från praktiken så gjorde vi oss iordning och brummade iväg till Hotland. Första stoppet blev hos L & L och vi hade världens mysigaste fredag.

Lördag: Gick upp hos min kära mor och åkte iväg till Konsum, som gjorts om, för bröd behövdes. Sen frukost och sen ut och sätta igång. Nu skulle förrådet rensas en gång för alla! Medan vi (jag, mammi och sis) grejjade och rensade och svor och skrattade i förrådet så underhöll Kevin lillebror och de åkte till mormor och morfar och fick mat och fika medan vi andra slet ;)

Hittade massvis med kul gamla saker och en del fick åka ner i en kartong och en kasse som skulle sparas men resten slängde jag. SÅÅÅÅÅÅÅ skönt att bara kasta skiten som man ändå inte bryr sig om längre. Det som är kul är ju bara när man hittar saker man verkligen minns och får flashbacks av. Och såklart gamla brev och kort och foton och skolböcker man skrivit berättelser och målat i.
På kvällen fick även Kevin hjälpa lite och köra bort tippengrejjerna med skottkärra till parkeringen så mamma lätt skulle kunna lasta på dem när hon har kärra.
Sixten fick också åka tippenkärra ^^




När vi inte var klara utan bestämde oss för att fortsätta på söndagen så ringde vi Herr Kärring och så kom han och hämtade oss så satt vi hemma hos honom och drack folkisar och hade det mys tills mamma hämtade oss sen på natten. Vi spelade Wii också, bowling ^^
Kärring med sitt eviga poseande :P


Söndag: På söndagen gick jag och Kevin upp och gjorde våfflor till frukost åt alla. Det var asgött och uppskattades av alla utom sis som fortfarande sov (hon sa också att hon inte ville ha så vi snodde ju inte bara hennes utan att fråga ^^ ). Sen ut i förrådet igen och fortsätta medan Kevin och lillebror roade sig med att tvätta bilen och pyssla lite med sånt.

Efter en stunds grejande så kom plötsligt mormor och morfar förbi och hade med sig bullar och dricka. Så himlans gulligt av dem, så det blev en fikapaus i solen. Så mysigt!
Och mormor och morfar hade med sig en överraskning till mig och Kevin också. Vi fick en grill! En sån där el-grill som man får ha när man bara har balkong :D Happyhappyhappy :D Dom är så jäkla gulliga <3

Sen skulle dom åka igen och vi fortsatte i förrådet. Skulle ha åkt till pappa men så blev det inte av olika anledningar. Men när vi var klara i förrådet (så gott som klara i alla fall, känns som vi åstadkom en hel del i helgen iaf, bara lite småskräp kvar nu) så packade vi ihop oss för att åka jag och Kevin för han skulle ju jobba idag. Jag har ju påsklov men jag var tvungen att åka med på en gång ändå för det hade blivit för dyrt att åka buss sen hem. Men men vi sa hejdå i alla fall och så åkte vi till stan och stannade till på en fika hos farmor och farfar också. Sen äntligen hem och då gick vi bara och lade oss på en gång.



Ja det var helgen det.
Idag råkade jag sova ganska länge, men det är okej för det här är antagligen mitt sista lov någonsin.

Nu ska jag äta frukost och kanske spela lite Fall Out, sen ska jag ringa mamma och sen sätta igång och vårstäda här hemma. Behöver verkligen tvätta fönster också men det måste väntas med tills de har sopat bort allt grus här för annars måste man ju bara göra det igen. Och sååååååå kul är det ju inte hehe. Sen blir det att diska, dammsuga, plocka, skura golv, vika tvätt. Lite av allt sådär. Njuta av vädret med voffen på en långpromenad kanske.


Ha en bra dag folks.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback