Valet 2010

Idag har jag röstat! Det hoppas jag alla andra har gjort också.



Självklart blev det rött rakt igenom. Det enda som över huvud taget "makes sense" faktiskt. Varför rösta på smurfar när man sett vad som hänt under fyra års tid nu? Ingen kan väl säga att det har hänt något bra för någon som behövde få det bättre? Så känner jag i alla fall.
Det var riktigt fränt att gå och rösta faktiskt. Inte just att gå till en vallokal och lägga lappar i kuvert men själva grejen att man för första gången faktiskt får vara med och ha en åsikt. En röst kanske inte känns som mycket,  men om alla tänkte så så skulle ju ingen gå och rösta och då skulle ju demokrati vara sjukt onödigt, och röstar man inte ska man fan inte klaga! Jag är sjukt glad över att ha gått och röstat. Det är viktigt, och jag hoppas verkligen att ALLA som kan går och röstar idag. Utom ni som redan förtidsröstat då såklart :)
Ikväll ska jag och sötnos mysa i soffan med pizza, ostbågar och godis och titta på valvakan på tv4. Ska ju bli spännande att se hur det går nu i detta första val vi fått rösta i.
Nu hoppas jag på att Herr Tilly kommer hit snart så vi kan äta äppelpaj med vaniljsås och snacka skit ett tag.
Herråååå (och RÖSTA NU FÖR TUSAN!)


Update: Okej då E, första riksdagsvalet vi får rösta i ;)

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Millie

Om alla går och röstar vettigt så slipper vi SD. Det är det viktigaste.

Postat av: elin

men hallå? första valet vi får rösta i eller? missade du eu-valet? det är minst lika viktigt! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback