Ny bur och kickad röv

Idag hittade vi en ny bur åt våra små råttbebisar och lilla Whisky. En som sålde den här i Örebro, och den är maaassa mycket större än deras gamla och vi fick den för bara 300kr!!! Och jag kunde redan efter en minut konstatera att de ääääälskar den! Det är bebisar överallt, hela tiden som klättrar, hoppar, busar, skuttar, brottas, myser och bara har det kul! Underbart :D
Imorse kom jag försent till skolan, för när jag gick upp på möran så hade två av bebisarna rymt!!! (Därav ny bur hehe) Så det var bara för Kevin att gå upp han med och hjälpa mig fånga in dom. Det tog ungefär all tid jag hade att göra mig iordning så jag fick ringa till min lärare och skamset säga att jag skulle bli sen, men av någon underlig anledning så älskar de flesta av lärarna mig så det var inga problem alls.
När jag kom till skolan fick jag sätta igång direkt med att ta en lastbil och koppla till ett släp, och sen var det bara att sätta igång och trixa mellan koner och sen.... sen fick vi börja backa!!!!! Det var så jäkla svårt först, men sen fick jag in tekniken ganska snabbt och jag kan säga att vi alla fyra i klassen som gjorde det idag totalt kickade röv med dom där släpen! Innan lunch hade vi allihopa lyckats backa spikrakt över terminalen och vi fick hur mycket beröm som helst. *stolt*
Sen efter lunch fick jag och Tilly ett uppdrag av nåt företag så vi spenderade eftermiddagen med att transportera asfalt från Örebro till Kvinnersta och, håll i er, utan lärare!!! För vi är så totalt awesome och har redan C-korten klara och i handen ;)
Sen upp på stan med Tilly för att gå till djuraffären och handla mat och hö till hennes marsvins-transa Äjnar. Inne på djuraffären blev en stackars liten pojke biten av en råtta för tydligen så stack han in fingrarna i buren (iiiiinte smart med en råtta man inte känner, men det var ju inte ungens fel, mer hans mammas då som inte sa till han att inte göra så) Och det resulterade i att jag hamnade på golvet, för tydligen så tål jag inte längre att se blod. Det blev bara svart för mig och jag blev så snurrig och svimfärdig att jag knappt kunde sitta upp. Jag lyckades tillslut ta mig ut i friska luften och jag satte mig bara rätt upp och ner på gatan och så var Tilly jättegullig och sprang och köpte en cola till mig. Men jösses vad läskigt det var, för jag brukar inte vara känslig för blod, jag brukar bara bli lite yr på sin höjd, men inte nästan svimma!?
Men men, nu lite pics :)







Slottet i Örebro när jag väntade på bussen

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Anonym

Okej att Äjnar är mongo men vadå jävla transa :o och ja jag är totalt megasuperduperduperbrutaltmassivtfuckingtotaltjävlagullig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback