24 meter bil och släp

Japp, nu får ni börja se upp på vägarna runt Örebro, för nu jävlar har jag idag fått börja åka på vägarna med lastbil med tungt släp! Jag är så sjukt stolt över mig själv över hela den här veckan, för jag har klarat av så sjukt mycket som jag trodde skulle ta månader att lära sig! Har fått sjukt mycket beröm av lärarna och jag är inte alls lika nervös längre när jag kör med släp. Det här har jag klarat den här veckan:
Tisdag: Klarade två faster på CE-teorin (CE = tungt släp), lärde mig att koppla till ett släp på en lastbil och även att lite smått köra framlänges med bil å släp. Inga större under den dagen, men ändå en bra bit på väg.
Torsdag: Lärde mig att backa med släp, först gick det väldigt snett men det gick (bara det hade vart att komma långt fram), och sen lyckades jag backa spikrakt över planen. Jävligt fränt, vi fick så mycket beröm alla fyra och det gjorde att vi hamnade långt fram i "planeringen" :D
Fredag: Fick köra lastbil med släp ute på väg!!! Så jäkla coolt och det gick jättebra och jag fick massa plus i kanten och grejs och jag och Tilly ligger nu jättelångt fram i utbildningen :D Läraren lät mig till och med köra hela vägen tillbaka och det brukar man inte få första gången, men jag var så duktig så jag fick och det gick galant!!!
Jag är så sjukt stolt över mig själv och det är bannemej INTE ofta jag är det kan jag säga!
Nu ska vi till K & K och fika, sen hem och fixa oss, sen upp på stan och ta en öl och fortsätta vidare till biografen och titta på nya Resident Evil: Afterlife som 3D bio! Bra slut på en bra vecka!

Permalink Skola/Lastbil Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: L

Gud vad duktig du är gumman <3 Grattis!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback