Läsa läsa läsa, och jag är ett geni!

Uhh gomorron eler nåt. Är så sjukt trött, men kan fan inte somna om. Idag måste jag läsa ut en bok som jag bara läst typ tre kapitel i för imorrn ska vi redovisa lite muntligt om den med engelskaläraren (jag och Tilly läser ju engelska B på egen hand eftersom vi båda ville ha det som individuellt val, men på våran skola har inte eleverna så mycket att säga till om om det inte handlar om stora bilar eller maskiner eller motorer eller så) Men det var ju inte meningen att jag skulle behöva stressläsa ut boken idag.
Det var såhär.
Jag beställde boken Blonde av Joyce Carol Oates (ni förstod att det skulle vara en bok på engelska va?) som handlar om Marilyn Monroe för jag tänkte att den verkade ju intressant och våran lärare hade tipsat om den och grejs så jag tyckte det skulle bli bra. Kevin och Kärring passade också på att beställa böcker samtidigt så frakten skulle bli billigare och dessutom behövde Kevin också en engelsk bok att läsa för han läser ju engelska B på komvux nu och Kärring ville bara ha ett par böcker på engelska för nöjes skull för han gillar att läsa.
Det var bara det att leveranstiden drygades ut och det tog skitlång tid att få hem böckerna, så då tappade jag lusten lite att läsa boken just då, för dels var jag ju inte taggad längre och dels så är boken tydligen på över 700 sidor och texten är inte ens hälften så stor som i vanliga böcker. Att den är på engelska spelar ingen roll för det är en av de få saker jag är bra på, så det var ju inget stort problem mer än att det tar ju såklart lite längre tid att läsa en bok på engelska än en på svenska för man är ju inte van vid att läsa på engelska.
Hur som helst så kom jag igårkväll fram till att det inte finns en chans i helvete att jag ska hinna läsa ut Blonde tills imorrn, så jag fick lite panik och vart väldigt stressad ett tag. Men sen fick jag världens bästa idé!
Tack vare att Kärring var så osmart och glömde sina två böcker här i helgen (dom på engelska som han hade beställt) så kunde jag ju ta en av dom som är betydligt kortare och större text och som jag också ville läsa och hade tänkt låna nån annan gång ändå!
Så nu läser jag The Running Man av Stephen King! Helt underbart vad smart jag är ibland, hihihi! Så nu kommer jag ju hinna!

Permalink Skola/Lastbil Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Kevin

Älskling = GENI

Postat av: Millie

Blonde är en riktig tegelsten med jävligt liten text, men ack, så bra.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback