Citat, mat, mål och allt mellan

Veckans citat står äldsta kusinen för: "Nu har jag vart så länge i solen att min rumpa snart är en julskinka! Eller... kanske sommarskinka, eftersom det är sommar...".
Yesssss idag är det äntligen dags att åka hem och träffa älsklingen och voffsen och råttan igen <3
Ska bli helt underbart, och jag är supernöjd över hur det löste sig med resan dit och sen tillbaka hit på söndag! Men nu ligger det till såhär att jag och K inte längre har internet hemma förrns i augusti för att det felade och blah och blah jag orkar inte förklara allt, men det är så i alla fall, så det kan hända att jag blir lite dålig på att uppdatera bloggen i vissa perioder fram tills dess, men det får ni leva med. Och jag tänker ta massa bilder som jag kan lägga upp här sen när det funkar! Idag såg jag även i NWT att de har en fototävling under hela sommaren och så kan man vinna en kamera och så, och allt man skulle göra var att maila in sin bästa sommarbild, så det tänkte jag nog att jag kanske skulle ta och göra, för jag älskar att fota och det vore skitkul om man kunde, kanske inte vinna men, få med en bild i tidningen som man själv tagit typ. Idag ska jag laga kycklinggryta till tösera hade jag tänkt (håller tummarna för att det ska gå hem) för det är något jag kan, tror jag i alla fall, jag menar hur svårt kan det vara? Jag brukar alltid slänga ihop grytor och sånt som jag hittar på själv under tiden jag gör maten, för det här med recept känns så jobbigt för jag blir bara så stressad av det eftersom man ska följa det för att det ska bli som det är meningen. Så jag brukar hitta på själv istället och än har ingen klagat (förutom Tilly men hon är den kräsnaste i världen tror jag!), men vi får väl se hur det går när småtösera ska äta för barn brukar ju också vara rätt kräsna (men inte i närheten av Tilly ändå...). Igår var jag hos pappa och C, det var jättemysigt och vi satt ute i solen och myste och åt mat och fikade. Kändes lite konstigt bara att komma dit genom att köra bilen ensam, utan att någon annan körde och utan någon annan med mig. För att sedan fortsätta till syrrans kille och hämta henne där och skjutsa hem henne till mamma. Vuxenpoäng? Som svar på din kommentar E, japp hon har pojkvän, och dom har vart tillsammans ett bra tag nu tror jag, och nästa år blir hon 18!!! Jag fattar inte hur det kan vara så!? :P
När AK kommer hem sen så kommer mamma och hämtar mig och så bär det av hem till mamma för att ta en dusch och klura ut vad jag ska ta med mig hem och vad jag ska lämna kvar här inför nästa vecka... Mycket knepigt val, för jag vill ju ha mina bra och fina och favviskläder här nästa vecka men jag vill ju även inte lämna dem här under helgen ifall jag vill ha dem på mig i helgen. Men jag måste ta med massa hem för det känns som att jag råkat ta med liiite för mycket kläder hit, vilket i och för sig alltid händer när man åker någonstans. Man tar alltid med sig för mycket för man tänker att "Men den här kaaanske jag vill ha om det blir sånt och sånt väder, eller så kanske jag vill ha den här om det blir annat väder". Idiotiskt på ett sätt, smart på ett annat. Men hur man än gör så blir det ändå alltid för mycket packning!
Mina mål idag är att
1: Lyckas med kycklinggrytan
2: Hinna duscha innan vi ska åka
3: Komma fram till en smart lösning på vad för kläder som stannar och vilka som åker med mig hem
4: Komma hem till K <3

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback