So far so good!

Idag känner jag mig lite sjuk. Har kännt att något kanske har vart påväg sen igår, men det har inte brutit ut. Det är inte så farligt idag heller egentligen, men jag är mycket segare än vanligt, och jag fryser mer än vanligt. Men det får gå ändå. Det är ju snart helg och så, så det är ju skönt. Idag ringde Kevin och sa att han var allergisk mot pollen. Det var ju inte bra, stackars min älskling som måste jobba ute hela nätterna dessutom. Börjar få lite smått panik över att man har så jävla dåligt med pengar under sommaren också. Jag menar, det är ju på sommaren som man vill ha pengar att spendera, liksom utan att behöva tänka på hyra och andra räkningar. Fast alltså, det är klart att man alltid måste tänka på hyra och räkningar, men jag förstår inte varför det måste vara så omöjligt att kunna få bidrag eller csn eller så under sommaren för studenter, för det är ju långt ifrån alla som gör "som man ska" och bor hemma hos sina föräldrar under sommarlovet. Och om man börjar ett jobb i början av sommaren som t.ex. K nu, så kommer ju inte första lönen ändå förrns i slutet av juli och vad gör man då i slutet av juni när räkningarna dimper ner? Men usch och blä nu blev det bara massa trist ju, det ordnar sig ju alltid, men det är så synd bara att sommaren, som ska vara den mysigaste, finaste, mest aktivitetsfyllda årstiden, istället fylls av oro för framtiden (alltså nu menar jag inte bara jag och K, utan i princip alla som har flyttat hemifrån och studerar), snabbnudlar och en evig väntan på september. Men skit samma för det är ju egentligen så onödigt att oroa sig över pengar för det går ju att lösa i slutändan ändå. I eftermiddag ska jag åka till pappa och hälsa på (har "snott" mammas bil ;P) och så ska jag dessutom hämta syrran hos sin pojkvän. Ska bli intressant att få se vad det är för en. Hos pappa tänker jag se till att bli bjuden på mat och kaffe minsann. Igår hade jag tråkigt på dagen, så jag målade naglarna i rosa med massa lila mönster på. Det blev lite fint, lite "hej jag hade tråkigt" och lite sådär barnsligt kul. Ska lägga upp en bild på det sen om jag orkar.

Jag orkade.

Jag och K



Hästarna i mammas trädgård



Världens sötaste Ebba



Midsommar vid Kärrings stuga



Kärring och K och lilla Sixten som tittar snett med all rätt på dem :P



Jag och Sigge



Mina naglar som jag skrev om



Min nya telefon



Sigge när han är som knäppast :)



Det var typ min sommar hittills sen jag kom till hotland i alla fall. Det är en bra sommar hittills faktiskt, fast pengar är dumma och jag saknar K och S och E de stunder vi är från varandra, men det går ju faktiskt bra ändå för jag har ju massa andra underbara omkring mig hela tiden så det går ju bra ändå :)
Nu är det nog dags för fruktstund tror jag och sen ska jag ta det lugnt då disken är avklarad och jag är fortfarande lite hängig så idag blir det nog inte mycket lek och spring för min del. Det får de små stå för ensamma idag!
Puss o häjj bloggis

Permalink Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: elin

Har lillesyrran pojkvän!!! Jösses!

Postat av: Moster

Varför inte ett extrajobb samtidigt som skolan pågår? Kväll, helg och lov - det kan bli en del, det.

Postat av: Kevin

Jo pengar är skit... men som du säger så löser dett sig till slut :)



det är fina bilder ;) puss puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback