Nyckel-jävlar...

Hmm, jaha helgen då. I fredags blev det film-mys och vin hos Emlo och C. Det var trevligt, och sent blev det med.
Sen har vi bara tagit det lugnt, och julklappshandlat har vi gjort också. Klara med nästan alla julklappar nu, det är gött.
Idag var världens sämsta dag i skolan. Kom dit, fick reda på att vi inte skulle vara på terminalen (har terminal-vecka) utan vi skulle fika i matsalen och sen titta på tråkigt lucia-tåg i aulan. Vi råkade missa luciatåget men det var nog lika bra. Sen gick vi till terminalen men eftersom måndagar bara är halvdagar så gjorde vi inget vettigt alls, så där försvann en hel dag (eller, halv egentligen) som man hade kunnat göra något vettigt med och kunnat komma ett steg närmare E-kortet (tungt släp kortet alltså) men neeeeeej. Visst är det väl lite mysigt med fika men jag hade hellre hunnit med lite lastbilskörning för jag vill ju hinna ta E-kortet. Värdelös dag med andra ord, hade egentligen kunnat stanna hemma och sova.
Sen skulle jag åka hem men kom på att jag hade glömt mina nycklar hemma och Kevin var ju i skolan så jag gick hem till Emlo och fick kaffe och snackade bajs ett tag tills Kevin kom dit. Sen när vi väl kom hem upptäckte jag att jag visst det hade nycklarna med mig, hade bara glömt att jag la dem i väskan istället för jackan. Kände mig så oerhört smart då, men det var ju trevligt att fika hos Emlo så det gjorde ju inte så mycket.
Nu har vi nyss kommit hem från Kevins mamma som klippte Sigges klor och Kevin pluggar nu för fullt inför nationella provet i matte B som han har imorrn.
Och medan han pysslar med det imorrn så ska jag köra massa lastbil nånstans med några till i klassen och hämta runt 100 palar med nåt till AxFood tror jag det var. Kul med lite specialuppdrag ibland sådär.

Men nu ska jag äta muffins. Herrå!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback