Julen, nytt år och allt däremellan

Har så inte bloggat på ett tag som ni såklart sett. Förlåt för det, eller något, men nu ska jag berätta om min jul och det här inlägget blir mitt sista för i år, för imorrn drar vi till Hotland för att fira försenad jul
och så nyår såklart hos L o L (haha lol blev det :P) för det är ju tradition.
Men nu ska jag berätta om julen, och tyvärr så har jag inga bilder från jul faktiskt, synd, men man tänker ju inte på kameror hela tiden.
Två dagar innan jul såg jag en 16-årig pojke bli påkörd av en bil. Rakt framför mig, vi gick över vägen samtidigt. Bra start på jullovet (jag kom precis då från julavslutningen) och jag var ju såklart jättechockad i flera dagar och då även över jul och jag har blitt totalt livrädd för bilar men det får jag ju såklart ge mig med om jag ska bli yrkesschaffis, hehe.
Men i alla fall på julafton gick vi upp på morron och hade lite julmys och julklappsbyte bara jag och Älskling för det var våran första jul i våran lägenhet (ja vi bodde här förra julen med, men då var vi i hotland över jul) så det var massa mysigt och grejs. Jag fick första Harry Potter boken av Kevin och han fick Assassins Creed 2 till xbox 360 av mig och så ska vi köpa något mera till varandra när vi har lite mer pengar då ingen av oss får några den här månaden (god jul till er med csn) fast Kevin fick lite i alla fall tillslut av dom.
Sen åkte vi till Kevins far tillsammans med Ellie, Glenn och Emlo. Där var det jättemysigt med massvis med god mat och gott sällskap (och goda öl och snaps) och det var massa trevligt! Sen bar det av in till stan hem till Emlo och så upprorade vi mot julen och bara festade. Det råkade bli så att vi kom hem typ sex på morron, men vafan, man lever ju bara en gång. Det var med andra ord en helt underbar julafton, men med en hemskt bakfull juldag och sen på annandagen råkade vi dricka lite till (läs mycket, hehe) så det här var min (bakis-) outfit större delen av julen :D


Sen vart jag otroligt nere, vet inte om det var på grund av bilolyckan eller bara för att nästan allt krånglade. Och på toppen av alla riktiga problem (som en trasig bil-fan) så såg jag på HM att dom än en gång skjutit upp leveransen av min klänning jag beställde den 23:e NOVEMBER. Nu så kan jag inte ha den på nyår heller, nu ska den kanske komma i mitten av januari. Ingen idé att ha den längre (fast jo för den är så fin) för jag skulle ju ha den på jul från början. Jag blev så ledsen så jag började gråta faktiskt, fast just tårarna hade inte så mycket med klänningen att göra, bara att numera tilloch med mitt HM var emot mig. Jag mådde dock lite bättre när jag ringde och skällde på dom för att dom inte ens hade skickat ett endaste litet fjuttigt mail om att leveranstiden ändrats.
Men nog om det.
Nu ska jag ta nya tag.
Fast bilen är ju trasig och den gick inte alls att laga, (just nu vi måste få in den i ett garage för att kunna fixa) men vi har fått låna en bil så att vi kan åka till Hotland.
Så imorrn sticker jag, älskling, voffen och Ebbis (dom andra råttisarna får bli hemma så Kevins mor ska ta hand om dem för vi har inte burar nog att ta med alla och Ebbis får följa med för att hon behöver lite mer från oss just nu) och så ska vi ha fyra stressiga men mysiga dagar i Hotland och träffa alla och myyysa!
Sen är det nytt år när vi kommer hem och då blir det nya tag.
Nu måste jag packa det sista och så ska jag se om jag hinner färga håret, men det får nog bli imorrn.


Puss på er alla, ta det lugnt med nyårsfirandet så ses vi nästa år!!! :D


Här får ni lite fina bilder
:)






GOTT NYTT ÅR!

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Kevin

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR HANNA!!!

Älskar dig ;)

puss puss// Din Kevin

Postat av: Starsprinkle

Daamn vad läskigt men 16åringen.

hur gick det för honom?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback