Lastbilsmässa



Yes i torsdags var vi då alltså på Elmia lastbilsmässa i Jönköping med klassen. jag gick hemifrån 20 över 6 på morron och var inte hemma förrns runt 8 på kvällen, fast egentligen skulle jag ha kommit hem lite tidigare men det hände lite saker, men hur som helst så var vi där typ hela dagen (med då sammanlagt 6 timmars bussresa).
Det hela var ganska roligt, fast det var inte lika kul som jag hade hoppats på. Först var vi jättetrötta efter bussresan plus att jag vart lite krasslig hela veckan, så det var inte så kul, men när vi suttit och vilat lite så gick det värsta över och då var det ganska kul faktiskt. Det bjöds på gratis mat och diverse andra små gratissaker (vilket fick upp mina ögon, då ordet gratis alltid får mig att vakna till, hehe) men Tilly var inte lika intresserad av en gratis-jakt som jag men vi strosade runt och tittade och bara tog det lugnt och drack cola och tittade på när våran skola tävlade. Det var nämligen så att man kan anmäla sin skola och några elever som får tävla (lite lastbilsbanor, truckövningar, lasta, lossa, lite så) och så får man sen se vilken skola som är sveriges "bästa" skola. Våran skola vann faktiskt (såklart) så det var ju lite kul. Och jag kan säga att det var helt sjukt stort! Tre megastora utställnings/mäss-hallar, en tävlingshall och så utanför var det säkert som tre fotbollsplaner stort (om inte mer) fullt med lastbilar och diverse annat skojj!
Men nu är det så att jag är dödssjuk här och min underbara sötnos lagar mat till mig så jag ska vara lite sällskap i köket, men ni kan få en liten bildbomb i alla fall :)

Obs! Bilderna på de äldsta lastbilarna är totalt häftigast! Det var lätt den häftigaste delen kan jag säga, en hel hall med gamla fräna lastbilar!













Permalink Skola/Lastbil Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: elin

döskalle-tröja? cooool! visa den på en bättre bild! Var har du köpt?

Postat av: Monika

jisses tycker inte att jag bordde ha missat dig på torsdagen! Din hårfärg lyser upp! =) Kul att skolan vann! =P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback