Fångarna på fortet

Haha, vi har just suttit och kollat på Fångarna på fortet och myst i soffan med lilla Ebba!
Sjukt kul att det har börjat gå igen, riktigt ordentligt med nostalgikänsla över det programmet kan jag lova :)
Och dom hade gjort det riktigt bra faktiskt, för att vara så längesen som det gick så har dom faktiskt följt det gamla riktigt bra.
Här är lilla Ebbis:




Sen så var det ju så att skolan börjat nu också, och schemat kan jag ju inte klaga på. Tror att praktikveckorna kommer vara de jobbigaste när det gäller tider, får se vart det blir praktik också, har kanske nåt på g.
Annars så var denna första skoldag totalt onödig, bara massa information och skit som vi redan visste och massa onödigt prat bara. Totalt bortslösad timme. Men annars så ska det bli ett ganska kul år tror jag.
Eller NEJ kom jag ju på, det blir inte alls ett jävla bra år, för lärarjävlarna har hittat på att vi måste läsa IDROTT JÄVLA B ÄVEN FAST DET INTE ENS VAR MED I STUDIEPLANEN FRÅN BÖRJAN!!!!!!! Det tycker jag faaan inte är okej. För jag menar när man väljer linjen så kollar man ju vilka kurser som ingår och ska jag vara helt ärlig så hade jag aldrig någonsin ha valt den här linjen om Idrott B hade ingått. Så nu ska jag fanemej gå till studievägledaren imorrn och skälla. >:( Men nog om det, jag ska ju inte bara vara arg, men jag blev så jäkla sur bara, men nu om resten av dagen...
Idag var det enormt fint väder också, tror nästan det var sommarens sista dag, men jag hoppas ju såklart på att det ska vara massa mer soligt! Fast det är lite jobbigt för i mitt huvud så är det redan höst när det gäller att välja kläder, för jag har liksom tappat "sommarinspirationen" och gått in på "höstinspirationen" när det gäller kläder, så det är svårt. Såhär blev det idag i alla fall:

Sigges bakdel är med på ett hörn också.
Här är lite "sista-sommardagen-för-i-år-bilder"





Nu är jag jättetrött, för jag har faktiskt vart jätteduktig idag! För det första så gick jag (Kevin också, han är också duktig ^^) upp klockan 7 imorse. Vi myste och tittade på nyhetsmorron och sen stack han till skolan. Sen var jag värsta duktig och gjorde iordning mig och när jag gjort det så hade jag maaaaassa tid över som jag hade kunnat använda till att bara slappa tills jag var tvungen att gå, men jag totalt diskade värsta berget med disk och städade och gjorde det fint. och jag gick både till och från skolan, och det är ganska långt från oss och till skolan kan jag tala om, och sen på eftermiddagen så gick jag dessutom till maxi och tillbaka. Så nu jäklar har jag bestämt mig för att få lite kondition igen, så nu ska jag försöka gå överallt (beroende liiite på väder visserligen) nu när ändå bilen är avställd!
Men nu, sängen!
Godnatt

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: elin

vi hade också idrott b. och läraren lurade mig att man behövde få g i kursen för att kunna söka in på universitet... sen så visade det sig att jag inte alls behövde det såklart. så jag hade idrottat helt i onödan (okej inte i onödan, men du vet hur jobbigt det kan kännas med idrott med klasskamrater). i slutändan fick jag ändå ig, efter att en annan lärare talat om för mig hur det egentligen låg till med betygen... så alltså ja, idrott b är inget du behöver ha betyg i. man kan räkna bort det tror jag, jag kunde det i alla fall.

Postat av: New york

Hej! Du var ju med i min dagens blogg-tävling! Vem vann? Gå in o kika!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback